woensdag winter 10

Peter Timmer
6 uur
Woensdag 5 december de 10e woensdagmiddagwinterwedstrijd. Deze keer was de haven van Uithuizen het strijdtoneel.
Het was top dat Meindert had geregeld dat we met de auto langs de haven konden rijden, zodat we niet te ver met al onze spullen hoefden te slepen. De loting was zoals altijd in handen van Jan Kruger. Die zelf een kopstek trok. Peter mocht vandaag ook op de kop zitten.
De omstandigheden waren prima. Alhoewel we voor vertrek de ramen moesten krabben en het fris bleef, was het een aangename vistemperatuur. Weinig wind, waardoor de aanbeten duidelijk zichtbaar waren. Ondanks de kou was de vis direct los.
Paul ging heel vlot uit de startblokken en wist binnen no-time de eerste 10 vissen binnen te halen. Ook Gerard deed in het begin goede zaken en wist mooie grote voorns in het net te krijgen. Tot er één zijn haak af brak en hij de juiste diepte niet goed meer kon vinden waardoor de vis het af liet weten. Na de middag had hij de juiste plek weer gevonden en begon weer grote voorns te vangen. Jammer van een uur zonder vis waardoor hij niet verder kwam dan een 4e plaats met 5610 gram. Toch een mooi gewicht.
Paul viste ondertussen stug door. Terwijl de meesten zo rond de 60 vissen zaten zat Paul al boven de 100 stuks. De een na de ander werd op het droge gehaald. Uiteindelijk wist hij er 140 stuks binnen te halen met een gewicht van 6120 gram. Dit leverde hem een 3e plaats op.
Qua aantallen was waarschijnlijk Jan de topper. Op zijn kopstek haalde hij zo’n 160 stuks binnen. Maar de beestjes waren klein en brachten niet veel gewicht in de weegschaal. Hierdoor kwam hij niet verder dan 4800 gram. En een 6e plaats.
De einduitslag zou spannend blijven Meindert, die de laatste tijd constant vist en vaak in de top eindigde had ook nu weer goed gevangen. Met 6290 gram op de weegschaal stond hij aan top. Tot het moment dat het laatste net met vis van Peter werd gewogen. Ondanks dat Peter “maar” 104 vissen had eindigde de teller op 6930 gram. Hierdoor kwam Meindert op een 2e en Peter op een eerste plaats. Dit betekende tevens dat het zeer spannend word om de tweede plaats in de competitie. Roel en Meindert hebben nu beide 22 pnt. Dus de spanning stijgt voor de laatste twee wedstrijden.
Het voer van Peter was niet alleen goed voor het aantrekken van de vis maar ook de eenden en meerkoeten waren niet van zijn stek te krijgen, met als gevolg dat peter een meerkoet binnen wist te halen. Er was nog iemand die het zelfde presteerde echter de naam is bij mij niet bekend.
De foto’s zijn gemaakt door Hans, die nog even kwam kijken hoe wij het er bij deze thuiswedstrijd vanaf brachten. Net als Piet Buurman die ook nog even aan kwam fietsen. Piet kan de komende keren helaas vanwege zijn gezondheid niet mee doen. Wij wensen hem vanaf deze kant dan ook van Harte Beterschap.
Vanwege de goede vangstresultaten van vandaag gaan we volgende week weer naar de haven van Uithuizen. Aanvang 10.00 uur. En een ieder een fijne Sinterklaasavond gewenst.

Datum (en tijd) Woensdag 05-12-2018 10:00 uur t/m woensdag 05-12-2018 14:00 uur
Uiterlijke inschrijfdatum Woensdag 05-12-2018